Hjälp oss!

Godkväll, eller ska man kanske snart säga natt? 
 
Jag vet att jag tjatar värre än en morsa men jag behöver er hjälp. Inte bara jag, utan en hel mängd med drönarpiloter i Sverige. 
Som ni vet kom det en lag gällande drönare med kamera nu 21/10 2016. 
Lagen säger att INGA drönare med kamera får flyga. Detta är såklart vansinne!! 
 
Denna lagen stoppar inte bara hobbyflygare utav även folk som arbetar med fotografering och filmning med hjälp av drönare. T ex tv4, mäklare, byggfirmor, fotografer etc etc. 
Man har lutat sig emot en lag som är ifrån 1977, men hur rimligt är det nu 2016? 
 
Gör mig och många andra drönarpiloter en tjänst! Klicka er in på länken här nedanför och skriv ert namn. Alla namn är viktiga, och ni får gärna dela länken ni med. 
 
https://www.minkampanj.nu/petitions/radda-var-hobby-fpv-racing
 
 
Ni kan även kolla på en liten video ifrån förr förra inlägget om jag inte minns fel. Ser ni något olagligt i den videon med drönaren? Däremot får man fult lagligt stå på stan med en handhållen kamera och fotografera och filma utan att vara olaglig. 
Anledningen till att dom satte lag på drönare var pga det var integritetskränkande. SKÄMTAR DOM??
Men att stå och zooma in med t ex stort teleobjektiv är helt OK. SINNESSJUKT!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback