Donera pengar

Hallå kära läsare! 
 
Hur står det till hos er alla idag? Själv är man förbannat förkyld och hostar hela tiden. Inte kul alls eftersom det är "sommar" och solen är framme. 
Idag Tisdag är det SÅ lugnt och ingenting händer. Imorgon däremot är det Onsdag vilket innebär att jag ska till folkuniversitetet och jobba lite. 
Som ni kanske redan läst innan så händer en ganska stor grej på Torsdag. Jag har nämligen två arbetsintervjuer. Ett jobb på kanarieöarna och ett i Marbella. 
Skulle jag få välja där så vill jag nog helst ha det på kanarieöarna. Gillar miljön där. 
 
Hur som helst, om vi ska byta ämne nu. 
 
Som ni alla vet sysslar jag med youtube och livesändningar på twitch. För att detta ska funka i längden och för att jag ska kunna lägga energi på det så behövs de pengar. Så enkelt är det. 
Jag vet att många tänker "ja men de är väl bara att spela". Men riktigt så enkelt är det inte. 
 
Jag pratade faktiskt med en kille från USA och han sa en ganska bra grej. En "vanlig" människa ser bara en donation som en donation. Men en gamer som sitter kanske 6-10 timmar och streamar ser det som en lön, och det är en viktig del. 
Ska man ta ett exempel så räcker det med att man tar en stor streamare. Hade dom inte varit partner med twitch och fått pengar en gång i månaden så hade dom förmodligen aldrig suttit varje dag (HELTID) och spelat. Ta Pewdiepie bara för att nämna någon. Han tjänar upp till 8,5 miljoner dollar/år. Det blir cirka 54 miljoner svenska kronor. (KÄLLA: NYHETERNA)
 
Samma sak gäller ju donationerna. Utan dom så hade dom förmodligen aldrig uppgraderat sina datorer eller suttit i X antal timmar. 
 
Vad vill jag då ha sagt med allt detta? Jo att alla ni som KAN och VILL får gärna klicka er in och via Paypal stödja det jag gör. Alla donationer är välkomna, stora som små. 
Vill man att sitt namn ska synas i min stream så hojta, ALLA som donerar får sitt namn i streamen. 
En del vill till och med bli moderatorer i "utbyte". 
 
Så gör mig nu en tjänst, klicka er in här och donera en valfri summa för att stödja kanalerna. 
Gör så att jag kan fortsätta med det jag gör, och utveckla mina kanaler. Det går alltid åt pengar, och saker till videoutrustning kostar. Eller om något till datorn går sönder. 
Eller bara en sån enkel sak som att köpa spel. Skulle jag köpa alla spel som folk säger åt mig att köpa, då hade jag fått lägga kanske 2.000-3.000kr varje månad på spel. De är ohållbart i längden, tyvärr.
 
Klicka på donationsknappen för att enkelt donera:
 
 
 
 
Stort tack på förhand och ha nu en fortsatt trevlig dag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback