Arbetsförnedringen

Hej kära följare, och alla nya! läsare! 
 
Idag tänkte jag faktiskt ta och skriva om en sak som inte handlar om gaming eller någonting sådant. 
Jag tänkte skriva lite om arbetsförnedringen. Och ja, de är precis vad det är, en riktig jävla förnedring!
 
Sedan Augusti-September 2013 har jag varit pappaledig, men innan det gick jag på sån där jobbcoaching där man fick lära sig skriva cv och söka jobb m.m.
Nu i förra veckan skrev jag in mig hos AF igen, och idag var jag på möte hos min handläggare. 
 
Till att börja med kanske jag ska säga att först sa hon "bäst är ju att hitta en egen praktikplats, annars placerar vi ju ut dig på någon utav våra fasta". 
Sagt och gjort, jag fixade en plats som verkade himla positiva till detta, och han sa även "sköter du dina kort rätt så har jag en ledig tjänst för vikariat". 
Kanon tänkte jag och berättade detta idag på mötet med min handläggare. 
Vet ni vad hon sa då? Jo följande:
 
"Jo men nu har ju jag anmält dig till jobbcoaching och det är inte bara att ändra sådär".
 
Men för i helvete liksom, nu har jag fixat en plats som kan ge mig mer om jag sköter mig! 
Ska det då vara så svårt att skriva ut mig från den där kursen? 
Snacka om att AF säger emot sig själva i detta läget. Hade dom själva kommit och erbjudit mig en plats och jag sagt nej, då hade dom sagt "du får inte tacka nej till jobb". :/ 
Hur fan ska dom ha det? Får dom ens göra såhär? 
Jag blev så förbannad att jag direkt ringde till tidningarna, så imorgon klockan 10:30 ska jag på möte med dom. 
Saken är den att AF och jobbcoaching varit med i tidningarna förr, och sättet dom behandlar en på.
 
Jag kan även tillägga att jag har alltid haft svårt för matte, och jag avskyr det än idag som vuxen. 
Vet ni vad dom skrivit på min profil? 
"Joachim har funktionsnedsättning". 
Hur tolkar ni det? :/ 
Jag personligen tolkar det som att jag har ett handikapp i form av att vara t ex rullstolsbunden, eller någon annan kroppslig skada. 
Jag kände inte att det var korrekt skrivet så jag bad henne ändra det, men det ville hon inte. :/ 
 
Hur mycket skit ska man ta från dom jävla maktmissbrukarna och översittarna? 
Man mår fan inte bra i förväg av att vara arbetslös. Och en sak som är säker, det är att man INTE mår bra av sättet arbetsförnedringen jobbar på! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback