Overtrained?

Hej på er! 
 
Idag tänkte jag ta upp ett ämne som många pratar om, och som många kanske själva använder sig av för att dom tycker det är lagom. Man får ju inte glömma att vi lever i landet-lagom. 
Vad pratar jag då om? Jo träning, kan man överträna sig? En del säger "tre gånger i veckan är lagom", medans andra menar på att "äh va fan kör 5 dagar och vila 2".
 
Jag personligen kör Måndagar, Onsdagar och Fredagar för att jag är så van vid det. Men jag kommer att köra 4 dagar i veckan inom kort. Det är i alla fall tanken. 
En person som jag ofta lyssnar och kollar på är Rich Piana, en kille som länge tränat och som vet vad han pratar om. Han pratar ofta i sina videos om hur viktigt det är med mat och sömn, och håller man det till 110% så kan man träna mycket. 
Något han ofta säger är "eat big to get big", och han gör inget annat än att pratar om mat. Gymmar man hårt t ex så måste man även älska mat eftersom man äter kanske 5-6 mål om dagen, plus kosttillskott på det. Han själv äter mellan 8-12 mål om dagen. 
 
Jag tänkte här nedanför bjuda på en video där han pratar om detta. 
 
 
Han säger även i en annan video att proteinpulver och sådana saker är bra att fylla ut med, men att mat är prioritering nummer ETT. Han själv säljer sådana här produkter men han vill INTE att någon ska gå runt och dricka enbart de och tro att man växer. Han säger i en annan video X antal gånger att "food is the best to get big" bla bla. 
Klockrent om ni frågar mig. Det säger ju sig självt. Det finns inga mirakeltabletter eller pulver som gör att man blir biff. 
 
Nu tänkte jag avsluta de här inlägget, så ses vi nästa gång! 
Ha det gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback