J&S Hundcenter

Go´kväll.
 
Idag blir det två inlägg på bloggen, det sker ju inte alltför ofta. 
Nu tänkte jag inte prata om något som har med spel att göra, utan om djur. 
 
Tänkte ta upp en organisation eller vad man nu vill kalla det som heter J&S Hundcenter. 
Vad är då detta för något? Jo de är jag och min fru som tar emot hundar som är i akutbehov av omplacering. Det kan handla om att ägaren fått jobb, eller något annat dykt upp i livet som gör att man inte kan behålla sin vän. 
Vissa säljer ju sina hundar själva då, men i många fall finns det inte tid till det. Då är vi där och tar emot.
 
Vi har tidigare haft detta i arbete, och vi tog då emot en hel del sköna individer och personligheter. 
Det handlar om en mängd olika raser, som t ex amstaff, schäfer, dansk svensk gårdshund, rottis m.m.
Kommer inte på alla raser nu, men jag bjuder här nedanför på några utav dom som vi en gång haft hos oss.
 
 
Hunden ovanför hette Tyra och hon var döv. Så som ni kanske förstår är inte den ena hunden den andra lik, så det gäller att arbeta på olika sätt beroende på vad hunden behöver/kan. 
 
 
Den här lille charmören hette Puffen och det var en liten sak med mycket energi i. Men otroligt trevlig och mysig kille.
 
 
Vad är detta för sötnos? Jo Mimmi, och det var en väldigt omtyckt hund av många som kom och kollade på henne. 
 
 
Detta var en stor kille, Rambo hette han. Livlig, snäll och otroligt sällskapssjuk hund.  Älskade att springa fritt, och att bada som ni kan se på bilden. 
 
Detta var bara några utav dom hundarna som vi tog emot och hjälpte att komma till nya kärleksfulla hem. 
 
Känner du någon som har en hund som han/hon måste sälja pga jobb, skilsmässa, sjukdom eller vad det nu kan vara. Be dom då skicka ett mejl till [email protected] och berätta om sin situation.
Som jag skrev innan så spelar inte storlek, ras eller ålder någon roll. 
Det kommer inom en snar framtid även att komma upp en egen hemsida för just denna organisationen.
Där kommer man kunna donera till J&S Hundcenter, och det kommer finnas kontaktuppgifter m.m.
 
Nu tänker jag i alla fall gå och kolla på en film innan jag ska sova. Jag är ännu inte kry, tyvärr.
 
Ha en fortsatt trevlig kväll.
 
 
OBS! 
En annons om J&S Hundcenter finns även på blocket. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback