Trädfällning

Hallå alla där ute!!!
 
Idag är det Söndag och det är riktigt grått, blåsigt och kallt ute. Dessutom snöar det. SUCK!!
 
Igår var det Lördag och jag arbetade en del ute i trädgården. Det är så att vi har 2 stora björkar som står ivägen, och hindrar solen från att ge oss en fin solbränna på sommaren, hehe. 
Därför beslutade jag att såga ner dom. Dock kunde vi inte ta ner dom helt igår, utan fick ta bit för bit.
Sen blev klockan för mycket och vi frös. Så vi får fortsätta en annan dag. 
 
Så här såg det i alla fall ut. 
 
 
På bild NR 1 plockar jag fram alla fallskyddslinor, karbinhakar etc. 
 
 
På bild NR 2 planerar jag hur jag ska gå tillväga, och vilka grenar som ska bort. 
 
 
På bild NR 3 arbetar jag för fullt, och JA jag sitter fast. :) 
 
 
På bild NR 4 är jag på väg ännu högre upp. Jag kan även tillägga att redan här är jag högt upp, även att det inte ser ut som det. Stegen ställde vi nämligen på lekstugans tak, sedan klättrade jag upp på stegen så långt den räckte, vilket är 5-5,5 meter cirka. 
 
 
På bild NR 5 ser ni hur det ser ut just nu. En hel del ris som vi måste köra iväg med, plus en liten hög med ved som kan användas i pannan. Ni ser även på björkarna i vilken höjd jag var på, och som jag arbetade med. 
 
Vill ni se mer utav detta? Ja då får ni hålla utkik på bloggen och min youtube-kanal. Jag kommer att lägga upp mer, när vi väl fortsätter med arbetet. Men just nu är det för jävla kallt. 
När jag satt uppe i träden igår (Lördag) då hade dubbla strumpor, kängor, 3 tröjor, jacka, byxor, vantar och mössa, och ändå frös jag.
 
Ni kan redan nu kolla på "del 1" på min kanal, där filmar jag en liten snutt. 
 
 
Ha en fortsatt skön Söndag! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback