Livsfarligt

God kväll alla glada människor! 
 
Idag är det Fredag och detta betyder ju så klart att jag varit på gymmet idag. Gud vilken känsla det är, och man är så jävla taggad när man är där. Ja dom andra dagarna med så klart, men man är verkligen het när man ska till gymmet. 
 
 
Hur som helst så fick jag ett ganska roligt brev idag. Det var från kommunen där jag bor. I somras tog jag ju ut 2 gubbar här för att sätta upp en dold "kamera" som kollar hur många bilar som kör här, och vilken hastighet dom kör, och vilka tider etc etc. 
Jag kan säga er att det är HEMSKA siffror och besked som kom. Som ni kanske vet bor jag och min fru i en villa, alltså ett villakvarter, och som ni kanske även vet så brukar det finnas både djur och barn här. 
Nu kommer vi till det tragiska. Siffror visade att vissa personer kör 80 km/h här på vår lilla gata. 
FATTAR NI HUR TRAGISKT DETTA ÄR? DET ÄR JU LIVSFARLIGT FÖR BARN ATT LEKA DÄR! 
 
Så nu har jag i alla fall fått godkänt att sätta ut blomlådor på gatan när våren kommer. Och förhoppningsvis kommer då personerna i fråga att köra lugnare. 
Jag har ju liksom redan satt upp en "kör sakta lekande barn" skylt på lyktstolpen här, men uppenbarligen fattar inte folk att det finns ungar här. Sånt gör mig förbannad! 
 
Anyway, nu är klockan 19:57 i skrivande stund, och det blir snart film tillsammans med frugan. 
Jag köpte Ramlösa idag och naturgodis. Så jajamen, mys för hela slanten. 
 
Imorgon blir det simma och plaska med barnen. 
 
 
Ha de fin fint, och ni glömmer väl inte bort min kanal på youtube? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback