Sveriges underklass & medelklass

Den här låten är tillängnad för sveriges underklass och medelklass.

alla ni som går och sliter varje dag som en fucking slav.
alla arbetare runtom i sveriges alla hörn,


Ibland så kan det kännas som om man bara vill ge upp,
man är besviken på att livet inte gjorde än till störst.
Går upp varje morgon klockan 6 och äter frukost,
sätter på tv'n och ba ser dom käkar lyxost.
Hoppar på tuben för att hinna till sitt jobb,
jobba hårt i flera timmar så svårt att bli förstådd,
samma lön kommer månad efter månad,
vad hände med lönehöjningen dem glömde va de lova,
stegen blir ba tyngre,
räkningarna högre,
staten blir väl glad när man går rak emot döden,
man väntar på ödet,
men det man inte vet är att livet vi lever de är det vi alltid levt.
Jag har arbetarblod från min förra generation,
och dagens samhälle vi står väl i en grå zon.
Den här går ut till alla er som står och sliter,
till han på tryckeriet, hoppas ryggen inte ryker,
jag skriver för er.


Jag skriver för dig,
som går här bredvid mig
du sliter också hårt men lord jag vet att dom ser dig
jag skriver för er
som går här bredvid
det är väl därför man lever.

Var det här allt livet kunde erbjuda.
Det är så svårt att säga till sig själv: det här får duga.
Egentligen vill man kuta och lämna detta skitliv.
Trött på att kontrolleras som en liten maskin.
Vill också ha miljoner för att sen få leva fritt
men frågan är om pengar verkligen ger ett bättre liv för det
finns mycket mer än sedlar när de kommer tills ens rikedom
kärlek är det enda du behöver när ditt liv är tomt
till ni som står på lagret och garvar när ni packar,
till ni som städar toan,
till ni som står och spacklar,
till alla arbetslösa,
till er som har ett jobb,
i slutet av månaden är väl allihop på noll.
Men en sak som jag vet och jag tror på
är att människan är lika mycket värd på denna jord som när
du går ner för gatan och allt känns så svårt
sätt på denna låt,
fortsätt jobba hårt bre.
Jag skriver för er.


Jag skriver för dig.
som går här bredvid mig,
du sliter också hårt men lord jag vet att dom ser dig.
Jag skriver för er
som går här bredvid.
det är väl därför man lever.

Samma rutin varje dag
din vardag är så enkel
att stå dagdrömma sig bort
klart att det hjälper
för dagen känns så kort när man inte har nå tid över,
stanna vid en kiosk köp en lott men inge fyrklöver.
Så tills ditt liv är över
så finns det inge mer,
stämpla in och ut och göra pengar till din chef.
Jag vet att livet blev ett svek men snälla tappa inte gnistan,
skaffa en familj så du nu inte är den sista.
Dina barn kanske lyckas om du ger dom stöd och vägledning,
håll huvud högt även om det är trafikförsening,
Det är nått du gör för att sen få se en lön
och ta den,
gå sen och vattna dina frön.
Och en dag så kommer plantan att bli ett stort träd,
och du kan slänga den smärta som du nu bär.
det krävs mer än en regering för att överleva
den här går ut till alla ni som står och knegar.
Jag skriver för er


Jag skriver för dig.
som går här bredvid mig,
du sliter också hårt men lord jag vet att dom ser dig.
Jag skriver för er
som går här bredvid.
det är väl därför man lever.

Till alla ni som som är arbetar klass

Ja det är väl därför man lever.
det är bara att fortsätta kämpa och en vacker dag kommer ni få ert
Det är väl därför man lever.

 

 


Kommentarer
Jarina

Svar: Tack ska du ha!

Svar: Så lite så. :)
Joachim/Ghostman


Blogg: http://jarinafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback