Videokamera Andersson CAM 1.5

Som ni kanske har förstått så handlar denna bloggen mycket om teknik, prylar och andra onödiga saker men som ändå är dödskul och som man bara måste ha. 
 
När jag gör mina filmer till min youtube-kanal så använder jag mig bland annat utav en videokamera som jag fick hemskickad utav ett företag. 
Den heter Andersson CAM 1.5. Den finns på ett par sajter på internet, men just märket Andersson säljs väl annars mest hos Netonnet. 
 
Såhär ser skönheten ut i allafall. 
 
Man fick med bland annat USB-kabel, batteri, förvaringsväska, fjärrkontroll och linsskydd.
Denna videokameran ligger på ett pris runt 1.290 kronor. 
 
Det är full-HD inspelning, och 10x optisk zoom. Den har 3tums pekskärm, och den tar stillbilder i 16MP.
Time-lapse funktion finns det också på den, samt slowmotion inspelning. 
Ska man fotografera med den så finns det ansiktsigenkänning på den. Detta innebär att den automatiskt känner av när någon ger ett stort leende. 
Som ni kanske även ser på bilden så går det att vrida skärmen, vilket är smidigt om man t ex ska filma sig själv. 
 
Det finns väl egentligen bara en sak som är negativt med denna enligt mig, och det är ljudet. 
Mikrofonen sitter framtill, men det spelar ingen roll vart man står. Ljudet fångas upp lika dåligt, och det låter som att man står 10 meter ifrån den. 
 
Vill ni se en unboxing video på denna så kolla min youtube-kanal. Där kan ni även se videos som jag filmat med videokameran.
 
http://www.youtube.com/ghostman113
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback