Liten rolig RC helikopter

Nu tänkte jag presentera en rolig liten pryl som alla borde skaffa. 
Det är en liten rolig RC helikopter. 
 
Det är en stabil konstruktion som håller även om man kraschar. 
 
Handenhet och helikopter.
 
Just denna kommer från Hobbex.se men dom säljs givetvis på många andra ställen också. 
Man får räkna på ett pris mellan 599-799 kronor. 
 
Som jag skrev vid första bilden så är själva chassiet stabilt och tål att krascha med. Dock är själva plastdetaljerna känsliga. Jag har fått byta ut ett par saker på denna helikoptern. 
 
Jag skulle inte heller påstå att den är bra att flyga med utomhus då den är så lätt, och minsta lilla vindpust så tappar man kontrollen över maskinen. 
Så inomhus fungerar allra bäst, och det är helt klart roligast också. Tricksa runt möbler och dörrposter och Gud vet allt. Ja bara du själv sätter gränserna. 
 
Som på många andra radiostyrda prylar så är körtiden kort. Du kan flyga med helikoptern mellan 5-8 minuter beroende på hur du flyger. Sedan måste du ladda den i allafall i cirka 15-20 minuter. 
Gör du det via USB-kabeln som medföljer och genom datorn så går det relativt snabbt. Men laddar du genom handenheten så går det långsammare.
Du kan nämligen koppla helikoptern till en liten kabel i handenheten för att ladda, om man t ex är ute någonstans eller tappat bort sin USB-kabel. 
Men tänk då även på att de "suger" mer på batterierna i handenheten. 
 
 
Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback