Videoredigeringsprogram

Idag är det Fredagen den 12 Oktober 2012, och jag ska idag presentera ett program som man använder sig utav när man redigerar videos.
 
Programmet heter Sony vegas movie studio HD 11.
 
 
Det här programmet kommer från scandinavianphoto.se och kostar 395 kronor. 
 
Sony vegas movie studio HD 11 innehåller en mängd olika effekter, och man kan även arbeta med en så kallad green screen. Det finns en mängd olika verktyg för att göra ljudet bättre, och även videon i sig. 
Du kan lägga in bild-i-bild, slowmotion, text, animeringar, effekter, övergångar och en jäkla massa mer.
 
Jag satt lite med programmet igårkväll och jag kan säga redan nu att jag tyckte det var riktigt avancerat, men ändå enkel då man använder sig utav dra-och-släpp-redigering. 
Det finns så otroligt mycket verktyg och inställningar i i programmet att man inte vet vart man ska börja.
Du kan lägga in censur på ansikten, och även göra så att det följer ansiktet om personen i fråga skulle röra sig. 
Det är lite pyssel med det, men man lär sig fort om man sitter med det. 
Jag personligen kommer dock behöva testa mig fram mer, och lattja lite med det. Programmet är på engelska, så om man inte kan engelska så bra, så är det kanske inget man ska börja med. 
 
Jag kommer att börja göra mina videos i Sony vegas movie studio HD 11 nu, men jag måste som sagt lära mig betydligt mer än vad jag gjort hittills. Från Window movie maker till detta är ett stort steg. 
 
Det var allt för mig, ha en skön helg med er nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback