Panasonic lumix FZ200

Hallå alla som följer denna bloggen! 
Det är ett tag sedan jag skrev någonting här, och laddade upp några bilder. 
Det har nu kommit lite smågodis som jag ska presentera. 
Kameran + tillbehören kommer från cyberphoto.se.
 
 
Idag den 14 November kom det hem en Panasonic lumix FZ200 till mig. 
Det är en ganska ny kamera på marknaden, och den är kanon!
Full HD och riktigt skarp. Den är inte överdrivet tung, och den är lätt att arbeta med. 
 
Man kan ta kort med den, men även filma. 
Kameran har en extern mikrofoningång, vilket jag personligen tycker är suveränt! 
Man kan zooma in/ut på normalt sätt, men man kan även zooma in/ut med handen som man oftast håller på objektivet. Detta för att enklare hantera kameran vid t ex fotografering.
 
Ni kan även se en stor LED-lampa på bilden. Det är en CN-126, och namnet har den för att det just är 126 starka LED-lampor på den. 
Det sitter en dimmer på sidan utav lampan, så man enkelt kan sänka belysningen eller öka. 
Antingen kör man med 6 stycken AA-batteri eller också kan man slänga på ett Panasonicbatteri. Sony fungerar också. 
 
När man köper den här lampan medföljer det 3 stycken filter att sätta på. Kanske om man vill ha lite varmare ljus, eller om man fotograferar/filmar personer etc. 
Alla filter ligger i en smidig liten "pärm" som man fick med. 
 
PRIO 1 på en sån här dyr kamera är ju UV-filter. Detta för att skydda själva linsen. 
Det är ju billigare att köpa nytt filter än en helt ny lins. 
 
Priset på den här kameran ligger på 5.190 kronor, och lampan 995 kronor cirka. Det beror lite på vartifrån du köper lampan. 
 
Tack för mig! Och har ni frågor så tveka inte att kommentera. 
Ni kan även se en unboxing video på kameran på min youtube-kanal. http://www.youtube.com/ghostman113
 
Trackback