Sluta knarka sociala medier!

Hej! 
 
Satt nyss och kollade på en intressant dokumentär angående sociala medier och hur dumma vi människor blivit. Ja ni hörde rätt, vi människor blir bara dummare och dummare! 
Dagens teknik i alla ära, men tänk nu lite! Visst kan man missbruka saker o ting? 
 
Folk missbrukar kaffe, folk missbrukar tobak, folk missbrukar alkohol, folk missbrukar svagheter i samhället osv osv. Är detta rätt? Såklart inte! Varför sitter då en del mer vid sin dator/mobiltelefon än vad dom umgås med familj och vänner? 
 
SLUTA KNARKA SOCIALA MEDIER!! 
 
Många gånger kan jag få en fråga "ska vi ses och kolla på en film?"
Sagt o gjort, man träffas men umgås man? Svar NEJ! 
Antingen ska man bara scrolla igenom flödet på sin facebook, eller så måste man skicka en snap till en kille/tjej, eller oxå måste man lägga upp en fin bild på sin instagram. 
VART ÄR DET SOCIALA?? 
 
Nästa gång du är ute på stan, gör mig en tjänst då. Stanna upp och kolla runt omkring dig. Vad ser du? 
Garanterat en stor del människor som glor rakt ner i sina mobiltelefoner. 
 
SLUTA KNARKA SOCIALA MEDIER!! 
 
Jag vet att jag själv är en person som använder youtube, instagram och snapchat. Men youtube använder jag för att sprida glädje åt andra människor, och att bjuda på mig själv. 
Instagram och snapchat ser jag som en form av marknadsföring för att kunna nå ut till folk. 
Men i övrigt använder jag varken min dator eller mobil speciellt mycket. 
Facebook har jag varit fri ifrån nu i snart 2 år, och det är SÅÅÅ skönt!! 
 
Tänk nu på det jag skrivit. Umgås med familj och vänner istället för en jävla telefon. 
Man vet aldrig när det kan vara för sent, och tänk vad mycket tid man förlorar på att sitta med den i nävarna hela tiden. 
 
 
Kärlek till er!! 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback