Namninsamling!

Hallå där! 
 
Idag är det söndagen den 23 oktober 2016 och hösten är här på riktigt nu. 
Det har inte varit sol på hur länge som helst nu, och regnet bara öser ner. 
 
Hur som helst kanske ni såg mitt tidigare inlägg om lagen kring drönare? 
Som ni även vet ställer detta till problem för många, både hobbyflygare men även företag. 
En mäklare kan inte längre ta bilder på hus uppifrån luften, byggarbetare kan inte längre fotografera för att se hur/vart dom ska bygga etc etc. 
Och jag t ex kan inte fotografera den vackra naturen eller filma. 
 
Dom räknar med att detta drabbar ungefär 100.000 personer, och 3.000 av dom har detta som arbete. Vad innebär då detta? Jo att dom blir arbetslösa, och dom kan inte längre utföra jobb med drönare. 
Detta drabbar även tv-bolag som ofta filmar med drönare. 
För att nämna några: 
 
Det okända
Hela sverige bakar
Vad blir det för mat
Farmen
Bonde söker fru
Inte ens Volvo kan göra fler reklamklipp med drönare där Zlatan är med. 
 
Dom enda som faktiskt kan flyga drönare är räddningstjänsten, men INGA fler! 
 
Nu har jag och en grupp drönarpiloter startar en namninsamling och den skulle jag vilja att så många som möjligt skriver under. Ni får även dela sidan om ni vill så att det kommer ut till ÄNNU fler! 
 
SKRIV UNDER HÄR ---> https://www.minkampanj.nu/petitions/radda-var-hobby-fpv-racing
 
 
Tack på förhand och ha en fortsatt trevlig kväll!! 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback