Byn man ska hålla sig ifrån

Hallå hallå! 
 
Idag tänkte jag göra bloggen lite allvarsam och seriös. Som ni alla vet så bor jag, frugan och våra 2 barn i den lilla byn Orrefors. Det är verkligen en tragisk, deprimerande och "infekterad" by. 
 
Jag vet inte varför alla människor här är som dom är, men tyvärr så är dom det. 
Om dom snackar skit i ren avundsjuka, eller om det är hat, de har jag ingen aning om. Men man blir skapligt irriterad, och man kan inte göra någonting förens någon/några snackar en massa skit.
 
I början märkte jag direkt att folk här är lite snobbiga, av någon anledning. Har sedan 2009 inte kommit på vad än. Kanske glasbruket? Men är det så mycket att ha då? Kolla nu 2013, då lägger dom ner det. 
Om jag sörjer? Absolut inte! 
 
Jag vet vad förtal är, och att man inte kan hänga ut folk hur som helst. Så jag kommer längre fram döpa mina "karaktärer" till helt andra namn. Och sedan ska jag dela med mig utav mina värsta år i mitt liv, NÅGONSIN! 
 
Men bara för att "läska" er lite nu, så tänkte jag bara ge er ett kort exempel. 
 
Historia 1:
 
Jag ser en mattsvart bil sent en kväll, parkerad vid en lastbil front mot front så att säga. 
Hundarna skulle ut, så jag gick liksom förbi bilen, såg inte en enda person åt något håll. Tyckte detta var väldigt konstigt, för där den mattsvarta bilen stod är det absolut ingen parkering, och dom känner ingen människa där heller, så dom var alltså INTE på besök. 
Hur som helst gick jag förbi där, och hundarna reagerade och började morra, jag tänkte "är ni knäppa eller, det finns ju inget där". 
Jag fortsatte att gå, och det var mörkt, så fort jag hade kommit bort kanske 50 meter, då hör jag hur bilen startar och kör därifrån. 
Då visade det sig att personen/personerna hade stått och gömt sig i skogsdungen som fanns där vid lastbilen. För någon annanstans kan dom inte ha gömt sig på, då det är rak väg åt alla håll, och jag såg som sagt inte en enda levande människa. Dock så hörde ju hundarna uppenbarligen något i den mörka dungen. 
 
Hur som helst så tänkte jag "jag får prata med chauffören imorgon för att se så inget blivit stulet på hans lastbil". 
Berättade situationen för honom, vilket leder till att han ringer till personen som äger bilen. (bilen är känd i byn, men kom ihåg att jag skriver kryptiskt för att inte hänga ut någon). 
Personen då i fråga nekar och säger "var det verkligen min bil då?", och JA det var de, för det stod ett företagsnamn på bilens sidor, och det finns bara EN sån bil. 
Anyway, sedan den gången har inte killen hälsat på mig, bara för att jag som vilken normal människa som helst hade gjort om man såg något skumt. 
Chauffören till lastbilen kollade tanken, och mycket riktigt, diesel var borta. Locket satt inte på som det skulle, och han uppskattade det till att cirka 40 liter bränsle stulits. 
 
Slut på historia 1.
-----------------------------
 
Sådana här saker händer hela tiden i Orrefors, och man blir bara så trött. 
Folk kan inte umgås med vem dom vill, utan då kan det direkt börja pratas och spridas en massa rykten.
Folk lägger sig i vad man gör, hur man gör det, och varför man gör det. 
 
Och som ni alla vet ska jag och min fru sälja huset nu, DIREKT fick vi frågan "har ni gått ifrån varandra?"
Och i Orrefors frågar man inte för att man bryr sig, utan för att ha nånting att sprida ut i samhället.
 
Som ni ser finns det mycket att säga om byn, och jag kommer ha ett helvete att få ihop alla bra historier. Det blir mycket text, och mycket nya namn för er, men om ni vill hålla er ifrån Orrefors, då är detta inte mer än rätt att skriva och att informera er om hur det funkar här. 
 
Tyvärr kommer ni nog aldrig förstå mitt hat, eftersom ni inte fått ta all skit som jag och min familj fått göra. Det har varit vilda diskussioner mellan oss och vissa familjer här. Och man har då oftast kommit fram till "lev ert liv, så lever vi vårt", sen har vi varit helt överens om det. Men vad händer efter bara en kort kort tid? Jo, då är det någon jävla Orreforsare som snackat och öppnat sin käft hos fel person, eller ljugit ihop världens historia. 
 
Nu ska jag inte trötta ut er mer. Håll utkik för mer information och berättelser. 
Vill även påminna er om min youtube-kanal. 
 

 
 
Ha det gott allihop! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback