Beurer pulsmätare

Nu tänkte jag uppdatera er med nånting roligt. 
Som jag redan förklarat i tidigare inlägg så älskar jag prylar. Men vart får jag då prylarna ifrån? 
Jo det är nämligen så att många saker har jag fått genom spons, eller rättare sagt det mesta. 
 
Företag skickar alltså hem produkter till mig som jag ska filma och fotografera, testa och recensera.
Därefter får jag behålla prylarna, i allafall 9 av 10 fall. 
 
Nu tänkte jag presentera en pulsmätare, eller pulsklocka kanske är mer det rätta ordet. 
 
Beurer PM70 heter alltså den här pulsklockan. Priset ligger runt 950-1129 kronor.
 
Du sätter alltså själva remmen runt bröstet sedan synkroniserar du klockan med remmen som sitter runt din bröstkorg. Du kommer då få fram pulsen på klockan. 
Klockan har även en LED-lampa som visar hjärtrytm, den blinkar antingen i grönt eller rött, beroende på hur hög eller låg puls du har. 
 
Den visar dom vanligaste sakerna som kaloriförbrukning och fettförbränning. 
När man startar klockan första gången kan man nämligen själv knappa in om man är man eller kvinna, längd samt vikt. Så den vikten/längden som man skriver in första gången, det är dom uppgifterna som klockan arbetar med. 
Är man riktigt noga kan man koppla in klockan till datorn och få allt uträknat där och få se en kurva hur träningen går. 
 
 
Det finns tid, kalender, puls, larm, stoppur m.m. på den. Klockan är även vattentät ner till 30 meter.
 
Den här klockan är tänkt att jag ska använda i ett projekt som kommer att starta framöver. Det är nämligen så att ett gymföretag har gått in och sponsrat mig. Dom står för allt som kan tänkas behövas vid en viktnedgång. Jag ska även jogga 3x i veckan, samt gå på en diet som jag fått av en träningskille.
 
Allt detta kommer att videodokumenteras och hamna på min youtube-kanal, men även bloggen.
Så den får ni gärna följa. Jag själv tycker det ska bli väldigt spännande. 
 
 
Ha en fortsatt trevlig kväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback