Förbannade myndigheter!!

HEJ HEJ!! 
 
Jaha igår den 21/10 2016 kom beslutet som MÅNGA inte direkt längtat efter. 
Nu får man nämligen inte flyga drönare mer för att fotografera/filma. 
Varför tänker kanske många? Jo för att folk tycker att det kränker. Men HUR FAN kan det kränka en människa om jag t ex filmar naturen uppifrån luften på en höjd av 100-120 meter? 
 
Någon som kan förklara detta? 
 
Så uppifrån luften får man inte fotografera eller filma. Däremot kan du stå med ett satans objektiv på din systemkamera och zooma in MAX, och det är helt lagligt. 
Du kan även hyra en skylift och åka upp 20-30 meter och fotografera. 
 
Kan ni göra mig en tjänst, och många andra drönarpiloter en tjänst? 
Kolla på videon här nedanför och tala om för mig vilket som är mest kränkande. 
 
 
 
Jag vet vad jag INTE hade velat i alla fall. Och det är att ha en person 20-50 meter ifrån mig som zoomat in när jag tar ut pengar. 
Men en drönare som flyger förbi uppe i luften skulle jag TOTALT skita i. ENKELT! 
 
Dela gärna detta, för såhär får det inte gå till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback