Hundar som har det svårt

Hej gott folk! 
 
Som ni kanske läst i mitt tidigare inlägg så har jag en verksamhet som heter J&S Hundcenter. Vi är ett par stycken som hjälps åt och vi tar emot hundar som av någon anledning inte kan stanna kvar i sina hem. 
Det kan bero på allergi, jobb, dödsfall eller att en person kanske köpt en ras som dom helt enkelt inte klarar av. 
Ibland har man inte själv tiden att stå med en hund kanske 1 vecka eller 2 månader innan den får nytt hem, och det är där vi kommer in i bilden. Vi tar emot hundar som är i akutbehov av en omplacering.
 
Ni kan klicka er in på hemsidan http://www.jshundcenter.se.
 
Det kommer hela tiden in mejl om folk som söker hundar och vi sparar alla dom i ett system så att vi kan gå tillbaka och kolla på dom om det eventuellt skulle dyka upp en hund som passar just den familjen.
Anledningen till att jag skriver familjen är att vi på J&S Hundcenter är väldigt noga med vart hunden kommer, och att det nya hemmet har tiden, kärleken och kunskapen av att kunna ha en hund.
Vi har även en åldersgräns på 25 år, så personer under den åldern behöver inte göra sig besvär med att skriva.
 
Djurutbildning finns samt stor hundvana. Det finns även tillgång till kunnigt folk på andra platser som vi använder oss utav, och dom har utbildning inom andra områden som vi inte har. 
Så att vi har så gott om hundfolk runt oss känns otroligt bra och tryggt.
 
Ni som läser min blogg får gärna dela och sprida detta vidare. Rätt som det är så hör ni kanske någon som säger "åh jag vet inte hur jag ska göra med min hund". Hänvisa då till vår hemsida där det finns kontaktuppgifter. Lägg även på minne att alla oseriösa mejl och samtal kan komma att polisanmälas om det skulle börja "trackas" på mejl/telefon.
 
Ha en fortsatt solig Måndag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback