80kg bänkpress

Go´kväll där ute i stugorna! 
 
Idag är det Lördagen den 16 Augusti och halva månaden har redan gått, Gud vad tiden går fort! 
I December ska vi åka 1 vecka utomlands, fy fan vad jag längtar! Det blir Spanien såklart, bara älskar de landet. 
 
Igår var jag och min kompis Micke på gymmet igen. Vi tränar ju som sagt alltid Måndagar, Tisdagar och Fredagar. För en tid tillbaka ökade jag vikterna i bänkpress, så nu tar jag 80kg. 
Jag satt och läste på en intressant sida om just vikter, bänkpress osv. 
Där stod det att för dom flesta tar det ungefär 1-1,5 år innan man tar 100kg. Är jag på god väg då? Trots att jag bara tränat någon månad. Jag hade ju ett uppehåll i början av året innan jag började nu igen. 
 
Ikväll blir det film och tortillachips framför tv:n. Så trött på vanliga chips så jag köpte tortillachips idag, och tacosås som dip. Why not liksom, hehe. 
 
Bjuder på min senaste video ifrån youtube här nedanför oxå. Enjoy!
 
 
Jag vill även tillägga att jag gärna slipper onödiga kommentarer eller jag-kan-och-vet-bäst-personer.
Det är en annan sak förresten som jag tycker är kul. Så fort man t ex säger att man tränar så får man frågan "jasså, vad tar du? 20kg eller?" Och såna spydiga kommentarer kan komma från folk som inte ens går på gym eller på något annat sätt tränar. Hur tänker man då? 
Eller en annan favorit är ju "gör inte si, gör så här istället." Och samma sak där, personen som säger så tränar inte ens. Så hur fan kan den människan ens yttra sig? 
 
I mitt fall så har jag en kompis i Göteborg som är PT, och han har gett mig massor av tips och råd, och talat om vad som kommer att funka för MIG. Alla är vi olika, och vissa  har mer fördel än andra. De ligger liksom genetiskt. Men den biten tänker jag inte gå in på, de är för avancerat. 
 
Tränar man, äter rätt och sover rätt, då kan alla lyckas. Men kom ihåg en sak. Det är INTE på gymmet som musklerna blir stora, utan det är när du vilar/sover. Sen maten som du stoppar i dig funkar som bränsle/byggstenar. 
 
Nu ska jag inte tjata mer om detta, så ni får ha det bra! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback