Polis i byn

Hallå alla kära följare! 
 
Tänkte direkt gå på nästa person i lilla Orrefors. Så varsågoda, här kommer historia 2.
Och ni som läste mitt förra inlägg vet ju vad detta handlar om. 
 
Historia 2:
 
I Orrefors finns det en person som vi kan kalla Clara. Hon tror att hon är någon form av polis, och hon lägger sig i allting som har med fordon, personer och andra sådana saker att göra. Alkohol etc.
Hon kör alltså runt och leker polis, på riktigt alltså. 
Varje helg är hon ute på spaning, och glider runt i sin bil. Ser hon sedan en bil sent på kvällen så stoppar hon den och frågar vart personen är på väg. 
Jag vet flera stycken som sagt "Vad är det för jävla idiot? Hon stoppade mig klockan 00:00 en natt mitt i veckan när jag skulle hem från jobbet". 
 
Hon har även lagt näsan i blöt så många gånger att folk hotat henne, men ändå slutar hon inte. 
Misstänker man någon/något kan man väl bara ringa polisen? Varför ska man själv leka macho så man liksom får dödshot? Vad tjänar man på det? Knappast samhällets respekt, eller klapp på axeln.
Hon har till och med kört efter frugan ända fram till garageuppfarten för att se vad det var för bil. Hon kollar vart enda bilnummer på bilar för att kolla om dom är avställda, stulna, obesiktade etc. 
 
Jag vet inte hur många gånger hennes bil verkligen kryper förbi här på gatan, och i den sitter hon med reflexväst och en "kollega". 
Hon parkerar på ställen där man absolut inte ska ha en bil, bara för att hon tänker "aha, står jag här, då ser jag alla som passerar", och vips så står hon på någon gräsmatta med bilen, där bilar som sagt INTE hör hemma. Men vad spelar de för roll? Huvudsaken är ju att hon kan ha koll på ALLT.
 
Jag ska kanske tillägga oxå att detta är INGET jobb, hon gör det på sin fritid, och hon till och med frågar folk i byn om bensinpengar för att hon ska kunna köra runt i byn. Sjukt? Ja det tycker jag i alla fall. 
Jag tänker då inte pröjsa hennes jävla bensin. Har jag problem med någon så ringer jag polisen. 
 
 
Slut på historia 2.
-----------------------------
 
 
 
Ha det gott allihop! 
Don´t forget my youtube-channel.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback