amstaff/pitbull & inbrott

Hallå hallå! 
 
Idag är det Söndag och det är riktigt grått ute. Fy fan så trist! 
Okej att det fortfarande ligger en massa snö, men det är riktigt grått och trist i luften. 
Det första man fick veta idag när man var ute på morgonpromenaden med hunden var att "har du med haft besök inatt? Det har varit inbrott här borta."
 
Då visade det sig att en äldre farbror haft inbrott inatt, och han har nyligen kommit hem från sjukhus oxå. Vilket i sin tur betyder att han är gammal, sjuk och inte alls pigg. Hur kan man göra så emot någon?
Gå in och förstöra i någon annan människas liv. Slå in bilrutorna etc. USCH OCH FY! 
 
Sedan frågade en annan granne mig om jag hört en massa oljud/smällar inatt runt 00:30-01:00, och JA det gjorde jag. För klockan 01:00 ca var jag ute med hunden sista rundan. Och då var det en hel del liv och rörelse här i lilla byn. Missade jag kanske tjuvarna? 
 
Hur som helst, om vi ska byta ämne nu lite snabbt. 
Nämligen till djur, och då tänker jag först och främst på så kallade "kamphundar". Jag blir SÅÅÅ förbannat trött på alla som säger "dom är bara till för att döda och slåss" bla bla. 
Hur kan man tro något sånt om ett djur? Djuren blir väl vad man gör dom till? Skärpning för fan! 
 
 
Varför ska folk hela tiden smutskasta amstaff och pitbull? Varför skriver ingen om alla andra raser som faktiskt bitit folk och gått till anfall? Jag kan t ex ta ett barn som ett exempel som bor här i byn. Han fick halva kinden sönderbiten av en tax. Borde man inte kalla den för kamphund då med? 
Herregud hur tänker folk? En hund blir ju vad man gör den till. Poliserna har polishund, blinda människor har dom som blindhund, en del har dom till jakt osv. 
Det är väl inte så konstigt om en hund blir aggressiv om en person slår på hunden hela tiden, eller tränar den till att bita och INTE släppa taget förens bytet dött. 
 
Nu minns jag inte i vilket land eller vilken ras det var, men jag kollade en gång på en dokumentär som handlade om hundar som blev tränade till att jaga och i princip döda stora jävla vildsvin. Dom fick jaga, arbeta och döda de där stackars vildsvinet. Men det fanns inga andra alternativ tydligen, för det var inte så att man kunde skjuta i området. Det enda hundarna hade som skydd var en form av skyddsväst, så att dom inte skulle bli stångade av vildsvinets betar.
 
Nog om detta! Ämnet kan man dra hur långt som helst, och det finns alltid någon/några som alltid kommer tro att amstaff och pitbull bara finns för en sak. SORGLIGT NOG!
 
 
(Sonen och amstaffen Silver myser)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback