Gamingtangentbord

Gamingtangentbord säger jag. Vad är det säger en del då. 
Jo ett gamingtangentbord är precis som ett vanligt tangentbord i princip, men det finns så kallade WASD-tangenter på ett gamingtangentbord. 
 
 
Ser ni nu varför det heter WASD-tangenter? Just de, det är alltså just dom bokstäverna som är rödmarkerade.
Ni som spelar mycket spel på datorn vet ju att man använder sig utav dom för att spela. Men ni som inte sitter hela dagarna, ja då ska ni få lära er något nytt nu. 
Eftersom man oftast använder sin högerhand till att styra musen, så kör man med den vänstra på just dom rödmarkerade tangenterna. Detta för att det blir enklare istället för att köra med piltangenterna. 
 
Hur som helst, nog pratat om gamers, och dom olika teknikerna när man spelar. 
 
 
Det här tangentbordet är av märket Deltaco och kommer ifrån Teknikproffset.se. 
På den sajten kan ni hitta riktig grymma prylar. Och just detta gamingtangentbordet kostar t ex bara 58 kronor. Och det tror jag inte ni hittar på så många andra ställen. 
 
 
Just nu när jag skriver detta inlägget så använder jag mig faktiskt utav detta tangentbordet. 
Knapparna är tysta, dom är mjuka och sköna att trycka på, och det var givetvis bara att koppla in det i datorns USB-ingång så fungerade det direkt. 
 
Som ni ser på den sista bilden så finns det även 4 stycken multimediatangenter. Det är ju smidigt om man t ex vill få upp sin mediaspelare lite snabbt, eller höja och sänka ljudet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback