Fiskerulle

Teknikprylar är väl för jäkla härligt, men om vi nu ska dra oss lite ifrån det och gå till ett annat ämne?
Nämligen fiske, och att vara ute i naturen. 
 
Vem kan inte älska att sitta i en båt i en sjö någonstans i Sverige och känna solens strålar träffa ansiktet? Höra ljudet från fåglarna, vattnet, den svaga och ljumna sommarvinden som drar igenom håret. 
 
Jag är en utav dom personerna som inte kan motstå det i allafall. Fiske är ett utav mina stora intressen och jag försöker vara ute så ofta det går. Men som jag skrev i tidigare inlägg så går ju familjen före. Det där med barn tar tid, och man kan inte alltid njuta av att dra upp en stor gädda. 
 
Browning syntec force Xtreme 760 är namnet på denna fiskerullen. 
Detta är bara en utav mina rullar som jag kör med. 
 
Den här rullen är en bamserulle och man kan kasta långt med den. Den är skön att arbeta med och lätt att veva in. 
Rullen har en vikt på 540 gram, och i rullen har en kapacitet på 150 meter om du kör med 0,30 mm lina.
 
Vad jag hört så finns inte denna rullen att köpa mer i Sverige. Men har man tur så kanske man kan hitta den på någon utländsk sajt. 
 
Priset ligger i allafall på runt 600-700 kronor. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback