Diablo 3

Dom som spelar tvspel, dataspel och allt vad spel innebär vet nog vad jag talar om. 
Att sitta i timmar och spela, spela och spela och bara vara ett med sitt älskade spel, det är något som verkligen är magiskt. 
En veckas spelande känns bara som 15 minuter för en gamer, medans en normal människa tycker det är sjukt att spendera så många timmar vid ett spel. 
 
Idag ska jag recensera Diablo 3. 
Jämför man Diablo 3 med tvåan så är det ju en stor skillnad. Jag skulle vilja säga att man inte ens kan jämföra dom. Det är som två helt olika spel. Ljudet, grafiken och hur allting är uppbyggt. 
 
 
Diablo 3 är en blandning av fantasy, action och skräck. 
Du kan välja mellan 5 olika karaktärer i spelet, och personligen kör jag som Barbarian. I skrivandets stund är jag bara på level 21, men jag arbetar mig uppåt när jag har tid att sitta med det. Familjen går ju alltid först, så man får spela när de finns dötid över. 
 
Hur som helst är Diablo 3 sjukt mycket roligare än tidigare Diablo. 
Man börjar spelet i Tristram där en komet plötsligt slår ner exakt där Diablo först kom till den dödliga världen. 
Kometen markerar början på en ny tid av mörker, och kallar på nya hjältar som måste bekämpa ondskan.
 
Nu har ju inte jag spelat så många sådana här spel, utan det har mest varit World of warcraft och nu Diablo 3. Men jag måste nog säga att det finns inga roligare spel på data än dom två. Utan tvekan!
 
 
 
Spelet finns att köpa nästan överallt känns det som, och det kan kosta allt mellan 400-550 kronor.
 
 
Ni glömmer väl förresten inte att kolla min youtube-kanal? 
http://www.youtube.com/ghostman113
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback