Bärbar dator

På den här delen av bloggen ska jag presentera och recensera en bärbar dator, eller netbook som man också säger. 
Denna datorn är av märket emachines, men det fullständiga namnet ska egentligen vara Acer emachines. 
 
Acer emachines M350 heter denna modellen. 
 
Det är en liten smidig dator att ta med sig, och den tar ingen plats alls. 
Dom levereras med Windows 7, men på min ligger det XP. Ska vi sedan jämföra dom så kan vi nog sitta länge. Jag personligen är allergisk emot Vista och Windows 7. Jag föredrar XP framför alla dom andra. 
 
Proccessortillverkare är Intel, och modellen heter N450. 
Proccessorhastighet på 1,66 GHz, singel-core (1 kärna). 
 
Minnet ligger på 1GB, och man kan max ha 2GB. 
Hårddisken ligger på 160GB, så det är väl ingen data man ska fylla med filmer och bilder. 
 
Minneskortsläsare finns, och det finns totalt 2 USB-portar. 
Portarna ligger på 2.0.
 
Jag personligen tycker detta är en bra dator. Den är liten och smidig, och lätt att arbeta med. 
Den är perfekt om man är ute och reser mycket, eller om man vill kolla film på tåget t ex. 
Däremot kan det vara jobbigt att sitta flera timmar framför den lilla skärmen. 
Skärmen är nämligen bara 10tum. (25,7cm)
 
Det finns även en webbkamera på datorn, så man kan ju köra smidiga videosamtal om man känner för det. Mikrofon finns självklart också på den inbyggd. 
 
Priset för denna ligger runt 1895-2295 kronor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback