Mikrofon & UV-filter

Idag blir det en kort liten uppdatering på bloggen så här på morgonkvisten. 
Som ni alla vet har jag börjat filma med en Panasonix lumix FZ200. Till denna kommer jag använda mig utav en extern mikrofon. 
 
Nämligen den som ni ser nedanför här.
 
  
 
Det är en datamikrofon på stativ som kommer från Kjell&company. Mikrofon + stativ kostar 199 kronor.
Ni kan även se ett UV-filter på bilden. Detta ska sitta på kameran för att skydda själva linsen. 
Det är ju betydligt billigare att köpa nytt UV-filter om det skulle bli en repa eller liknande, istället för en helt ny kamera. 
 
Det finns en unboxing video på detta ute på min youtube-kanal. 
 
http://www.youtube.com/ghostman113

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback